2017. július 23., vasárnap

Zlato a MVP navrch. Gasol: Tento turnaj bol aj v mojej kariére výnimočný

Najprv mal na krku sieťku z koša, tradičné trofej basketbalových šampiónov, a potom si na neho samozrejme zavesil aj zlatú medailu. Tú, ku ktorej Španielsku na skončenom majstrovstvách Európy pomohol ako nikdy iný.

"Je to najlepší hráč európskej histórie. A to nehovorím preto, že bol v mojom tíme - ja som o tom skrátka presvedčený, "vyhlásil kouč španielskeho tímu Sergio Scariolo, navyše národností Talian - nejde teda o národnostnej spolucítenie.

Gasol má za sebou znamenitý turnaj.Jeho vrcholom bezpochyby bolo 40 bodov v semifinále proti Francúzsku (viac tu), avšak aj vo finále proti Litve bol najväčším esom Španielov, o čom svedčí 25 bodov a 12 doskokov; za celý šampionát potom 35-ročný hráč Chicaga Bulls nazbie ral priemerne 25,6 bodu a 8,8 doskoku, čo z neho urobilo najlepšieho kanoniera majstrovstiev.

"Milujem basketbal, stále mám v sebe pre tento šport veľkú vášeň," hovoril už ako MVP turnaja. "To, ako šampionát dopadol, má aj pre mňa dozaista mimoriadny význam.Som hrdý na to, že som po všetkom, čoho som dosiahol ako hráč aj ako reprezentant Španielska, stále schopný nastupovať na tejto úrovni. "

Nie každý basketbalista by v jeho veku obetoval letné pokoj a prípravu na novú sezónu NBA "službe vlasti", ale Gasola národný tím motivuje. "Chcel by som spomenúť, že pre mňa znamená čosi výnimočné," uviedol. "Je to možnosť rozradostniť ľudí v Španielsku, čo je samo o sebe ešte viac ako basketbal."

A krajiny svojho hrdinu oceňuje. Španieli, tretíkrát zlatí zo štyroch posledných EuroBasket, spievajú ódy na celý tím, avšak tie na Gasola sú najhlasnejšie.

Nezostáva ostatne len u fan úšikov, tiež jeho zlatí spoluhráči si váži, s kým posledné týždne zdieľali šatňu. "Je to zviera.Jediný svojho druhu, "skláňa sa pred najstarším z basketbalových bratov Gasolových kapitán Felipe Reyes a Nikola Mirotíc dodal:" Musíme mu poďakovať za všetko, čo urobil pre nás i pre Španielsko, bolo to neuveriteľné. On je žijúca legenda. "

Paua Gasola teraz čaká zlaté slávenia, potom začne novú sezónu s Chicagom Bulls; kto vie, treba ju môže zakončiť svojím tretím titulom v NBA. Do zámoria odletí ako kráľ.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése